"Брудні" секрети hardware-краудфандінга

"Брудні" секрети hardware-краудфандінга

entity.author.full_name | e
30 березня 2016

Як так виходить, що стартапи, яким вдається зібрати "космічні" суми на краудфандінгових майданчиках зазнають невдачі?

Здавалося би, зібрані на краудфандінгових майданчиках мільйони доларів для наступного проривного стартапу - це точна гарантія його нереального успіху на ринку. Проте, є маса прикладів того, як, дуже перспективні проекти, ідеї яких полягали в створенні безпілотних літальних апаратів, 3D принтерів і інших інновацій, так і не вийшли на ринок.

Як так виходить, що стартапи, яким вдається зібрати "космічні" суми на краудфандінгових майданчиках зазнають невдачі?

Щоб побудувати фізичний продукт - будь-то суперкулер або розумні годинник - вимагає більше, ніж аккаунт в GitHub і холодильник, повний пива. Це вимагає досить глибоких знань таких дисциплін, як прототипування, інструменти і ланцюжки поставок і т.д.

Якщо ФАУНДЕР не маэ такого досвіду, все починає сходити з рейок досить швидко.

Масштаб сюрпризів для hardware-стартапів

Коли ви піднімаєте мільйони доларів на Kickstarter або Indiegogo, ви фактично залучаєте достатньо коштів, щоб побудувати прототип. Це так звані "Посівні" або seed-гроші, а не гроші на виробництво.

Люди думають: "Ця команда тільки що привернула величезну кількість капіталу, як вони можуть не бути успішними? Я не можу чекати вічність, поки вони зроблять і доставлять мені продукт!"

Потім настає реальність. Прототип виглядає чудово. Звичайно, є ще кілька "прогалин", які потрібно доопрацювати, але прототип вийшов просто відмінним.

В принципі, найчастіше команди вважають, що на цьому практично все. Як мінімум, найважливіший процес завершено.

Але це далеко не так. І це той самий момент глибокого розчарування для ваших "перших інвесторів". І потім починається ... .

Люди, які свого часу "інвестували" в безпілотник Amazon з жахом усвідомили, що він не з'явиться вже через тиждень у їх двері.

Одне з найбільш хибних думок звучить так: "Ну, $ 10 мільйонів цілком достатньо, щоб зробити цей гаджет".

В результаті, $ 10 мільйонів виявляються далеко не найбільшою сумою для реалізації заявленого проекту. Хоча багато хто дійсно "великі" продукти побудував за менші гроші.

Але найчастіше, ФАУНДЕР не враховує, що $ 10 млн. - це сума, якої повинно вистачити, щоб створити і доставити мінімальну кількість "Попередніх" замовлень учасникам краудфандінговой платформи.

Які ще можуть бути краудфандінгові виверти?

По-перше, компанія повинна купити багато різних компонентів, щоб зробити кінцевий продукт. Все, починаючи від пластмас і прес-форм і закінчуючи електрочастинами і з'єднувачами.

Великі краудфандінгові компанії означають лише те, що є багато замовлень для продукту, який ще не був побудований - і компанія як і раніше потребує джерело частин.

По-друге, як правило, найбільш поширеним стимулом для людей, які інвестують через краудфанфінгові платформи, є те, що вони зможуть - як перші, хто повірив в життєздатність продукту - отримати суттєву знижку на нього.

Тому початкові $ 10 млн "йдуть" на сам продукт, прибуток вдається отримати або зовсім несуттєвий, або взагалі нульовий.

По-третє, сама причина концепції краудфандінга полягає в створенні прототипу. Засновники часто не мають розуміння всіх деталей витрат, так як продукт ще не побудований.

Він як і раніше потребує неймовірну кількість досліджень (R & D). Діапазон може, безумовно, варіюватися в залежності від продукту і країни, але типові додаткові витрати складають від $ 2 до $ 4 мільйонів на R & D і конструкторські розробки, щоб "провести" продукт від концепції до масового виробництва.

Краудфандінг - виверти

Щоб дійти до етапу "виробництво продукту" потрібно пройти шість етапів:

Прототип 0: Це доказ концепції.

Прототип 1: Це ваш мінімальний життєздатний продукт. Він може виглядати як кінцевий продукт, але вже обов'язково повинні бути основні робочі функції.

EVT (тестування інженерної перевірки): Це "перший дубль" остаточного вигляду продукту. Це той момент, коли інженери починають перевіряти, чи зможуть вони створити кілька одиниць продукту, які б працювали однаково.

DVT (тестування конструкції): Це коли ви створюєте багато одиниць і очікуєте побачити, що вони працюють і працюють однаково. Це місце, де ви повинні переконатися, що продукт відмінно виглядає і відповідає всім функціональним вимогам і вимогам щодо зовнішнього вигляду.

PVT (тестування виробництва): На цьому етапі продукт повинен бути повністю завершено. Йдеться про створення виробництва і виробничих платежів, щоб переконатися, що ви можете випустити мільйони одиниць свого продукту, що всі функції в усіх примірниках працюють однаково, зовнішній вигляд такий, як було заплановано і все це можна ставити на потік.

RTM (! Виробництво): От тепер ви можете побудувати 100, 1000 або 1000000 примірників свого продукту. Варто зазначити, що компанії часто потребують більш ніж одну спробу на кожному етапі. Тому часто доводиться чути EVT1 і EVT2 або DVT1 і DVT2.

Поради від проекту, який вже пройшов весь цей процес

Створення хадверного стартапу завжди займає більше часу і вимагає більше грошей, ніж планувалося. Якщо ви розберетеся в процесі виробництва, ви можете стати наступним Apple, якщо ні - будете черговим краудфандінговим провалом.

Для того, щоб все ж бути в числі проектів, яких відносять до першого варіанту, враховуватись наступне:

  • Постарайтеся "підняти" $ 1 мільйон - $ 3 мільйони зовнішнього капіталу до початку краудфандінга;
  • Завершите етап DVT, і тільки потім запускайте краудфандінг, тому що до кінця DVT ви будете точно розуміти свої витрати на матеріали і вартість деталізації;
  • Створіть ланцюжок поставок (швидше за все, в Азії), і розберіться з ODM або CM і їх ключовими елементами дистрибуції;
  • Відвідайте своїх постачальників. Подивіться їх завод, поспілкуйтеся з інженерами. Попросіть організувати екскурсію по їх лінії.

Коментарі